Sunday 9 September 2012

RaHsIa TeDdY BeAr


"yeah !!teddy bear!!"aku suka sangat kat teddy bear yang aku dapat walaupun nie bukan teddy bear yang kali petama aku dapat dari orang misteri yang menghantar teddy bear nie tapi aku tetap suka sebab teddy bearnya ikut usia aku dan setiap bulan orang tu hantar teddy bear kat aku.."mak!!kak ayu dapat teddy bear lagi"kedenggaran suara adik aku adha dan lebih senang aku panggil daha "dapat lagi?!"ibuku bertanya pada daha "ye ibu!!kak dapat teddy bear lagi"balas daha"woi!!kau nie daha x abis-abis dengan report kau tu!!"aku memarahi daha dengan nada merajuk "mana aci kalau ayu je yang dapat teddy bear!!"rajuk aisyah kakak aku yang menyelit pebualan kami"ape plak ??"balas aku "yela kau selalu dapat teddy bear ...setiap bulan plak tu!!"balas aisyah"dah rezeki.."balas aku slamber..tapi aku tetap ingin tahu siapa yang bagi teddy bear tu kat aku..ape-ape pon sekarang nie bilik aku penuh dengan teddy bear ...
                             ........................................................................
"ayu kau dah siapkan kerja sekolah yang cikgu ameriz bagi "tegur zulaikha teman sekelas aku"belum lagi.."balas aku slamber"zu macam laa kau x kenal ayu nie"perli hafizah kawan baikku "aik awal kau datang"perli aku kepada hafizah yang selalunya datang lewat ke sekolah"hari nie mamat senget tu awal terlebih plak dah"hafizah sengaja meninggikan suaranya untuk perli hassan kawan aka jiran die"wei ..aku awal salah ,aku lambat pon salah.."rajuk hassan "amboi..amboi...amboi.. beborak sampai x sedar cikgu kat belakang nie.."kejutan suara ameriz mengejut kan kami"cikgu!!"semua pelajar terkejut kecuali aku sebab aku dah sedar lama yang cikgu ade kat belakang aku sebab aku kenal perfume die.."asal laa korang nie??jumpa cikgu jerkah skit korang dah gabra!!"tegur aku tp sebenarnya akupon gabra skit kot!!sapa x takut bila kena tegur !!"beb tengok belakang kau..!'hafizah menegur ku"asal??"toleh je aku ke arah amirez "wah!!!!!!"beb hantu nerd laa beb!!" aku terkejut dengan perbuatan ameriz"hantu nerd??"ameriz membulatkan matanya ..."hantu nerd??"ameriz membuka topeng lalu memakai cermin matanya .."ayu rehat nanti datang ker bilik saya"senyum sinis ameriz membuat aku terkejut sebab hanya aku yang tahu rasia ameriz...nak dikatakan aku nie pernah ternampak sifat yang terlindung di belakang cermin matanya..terkejut gak aku mase aku datang kat bilik dia aku ternampak beberapa helai kertas yang berada di atas meja dia ,aku membaca sehelai demi sehelai rupa-rupanya cikgu ameriz aku nie penulis novel antarabangsa rupanya dengan nama samaran 'am-u' dan muka cool dia tanpa cermin mata ..gila kot!!kalau aku x kene tangkap tak apa laa ni dah kantoi ..tu yang hari-hari dia mintak idea aku sebab dia penulis novel cintan...kadang-kadang tu sakit gak hati aku....
                        ................................................................................
     kedengaran bunyi loceng rehat dan nak lari dari ameriz sebab hari ni birthday hafizah ,aku ,hassan,hana dan fadlie dah merancang nak bagi hadiah istimewa ..hassan dan fadlie membeli kek birthday untuk hafizah dan aku telah pon membukus teddy bear besar warna coklat untuk hafizah tapi sebenarnya aku cuma keluar duit kek je ..duit teddy bear aku tak keluar kan disebabkan semalam aku dapat teddy bear baru kat orang misteri tu baik aku bagi kat kawan baik aku dapat juga aku share teddy bear aku yang melimbun tu..."woi ayu !!"kedengaran suara hana dan fadlie memanggil aku"aku datang,aku datang"tanpa membuang masa aku ,hana dan fadlie bergegas ku dewan sebab kat dewan je tak ada orang nak datang ..."hassan mane ??"tanya aku"die pergi jemput birthday girl tu laa"balas fadlie "owh"balas aku slumber.aku tak buat apa-apa kerja sebab aku datang fadlie dan hana dah siap semuanya ,aku hanya membawa hadiah teddy bear ,hana juga bawa hadiah iaitu coklat cadbury perisa french vanilla kotak besar  .fadlie datang lalu memgatakan bahawa hafizah dan hassan datang dan apa lagi aku dan hana megeluarkan crispy pizza dan straberry coklat dari beg panas milik pizza hut sebab fadlie kan anak kepada manager pizza hut  .sesampai sahaja hafizah ke tempat kami dia terkaku "oi fizah      kenapa la kau.."tanya aku"ayu cubit aku skit"balas hafizah tanpa menjawap soalan aku"ok"balas aku slumber lalu aku cubit lengan hafizah "owch sakit laa"marah hafizah "sape suruh aku cubit kau"balas aku slumber..semasa aku menyuruh hafizah membuka hadiahnya .."eh tunggu !!kenapa nak buka hadiah x pangil cikgu ??cikgu pon ada hadiah kat hafizah juga!"aku tekejut apabila ameriz membawa sebuah kotak berbalutkan kertas becorak berwarna hijau.."cikgu?!!"tegur aku  "ape?" balas ameriz"mane cikgu tau kiteorang buat birthday party"balas aku "kamu ingat tempat nie tempat kamu semua ke ?ni tempat cikgu dapatkan ilham"ameriz memberi penerangan .."jom buka hadiah"aku sengaja tukar topik ..malas aku melayan cikgu ameriz nie.."aku rase nak bukak hadiah hassan laa"hassan memgeluar kan sebiji kotak sederhana ..hafizah membuka pembalut dan reaksinya sanggat gembira..mane taknye dapat music box bentuk love gitu..lalu hafizah membuka hadiah ameriz ,sebuah novel terbaru karya 'am-u'bepakejkan tandatangannya sekali ...tapi aku tak kisah sebab aku dah bace buku tu..lagi awal lagi tu ...selepas itu hafizah mengambl hadiah aku ,fadlie dan hana. bermula hana sebuah kotak berisi coklat cadbury dan fadlie sebatang pen .."ayu!!aku bleh teka laa hadiah kau"kata hafizah "ok ...kalau kau tau..ape dalam balutan tu.."balas aku.."teddy bear yang kau baru dapat semalam kan .."kata hafizah selamber"oii mane kau tau ?"balas aku hafizah hanya mendiam sambil menkoyakan balutan hadiah yang aku berikan "waauu comel nyer ...!besar plak 2"hafizah  menangkat teddy bear aku sebelum aku berkata apa2 teddy bear tu telah dirampas oleh cikgu ameriz "cikgu.."belum sempat aku memyambung kata2ku "noor idayu !!kenapa awak bagi teddy bear yang saya bagi tu?!"aku terkesima dengan kata2 ameriz "cikgu ??"ameriz seperti merasiakan sesuatu dari aku.."cikgu boleh x cikgu ceritakan semua?"kata2 aku menbawa kepada jawapan kepada rahsia pemberi teddy bear cikgu ameriz mengaku yang dia selalu memberikan hadiah itu kerana 10 tahun lepas aku memberi teddy bear pada hari jadinya iaitu bersamaan dngan birthday ku cikgu mengeluarkan hadiah teddy bear putih yang aku berikan"tapi cikgu budak tu comel kenapa cikgu x comel.."balas ku selamber.ameriz membukakan cermin mata nya"x comel yee sayang..."sayang eh ...birhday kawan baik aku menjadi satu penyelesaian kepada rahsia teddy bear dan sekarang aku juga kawan ku ada rahsia baru iaitu cikgu ameriz  sangat comel dan handsome macam shers 5rencah5rasa tu dan cauple dengan aku yang setiasa mencintai nya ..tapi sampai ke ari ini ameriz sentiasa beri teddy bear yang comel2...tak lupa juga nama samaran tu sebenarnya gambungan ameriz dan ayu  jadilah am-u...dan tiap2 hari kami bersama ...hafizah dan hassan pulak dah ade bunga2 cauple dah ...tak tau bila dia nak join aku..



                                      the end.....

    

No comments:

Post a Comment